Bullar och farfar.

Halloj!
-
Blev akutsugen på att baka bullar härom kvällen så så fick det bli.
Erik hälpte mig med jästen eftersom jag alltid råkar ha för varm vätska.
Gjorde en specialare denna gången, i ena delen av degen hade jag:
-smör
-mandelmassa
&
-kanel
-
och i den andra provade jag med:
-smör
-kardemumma
-mandelmassa
&
-kokos!
-
Det var faktiskt riktigt gott med kokos i. Det kommer jag använda fler gånger!
-
Annars har det varit ganska lugnt sen sist jag skrev.
Har inte haft alltför mycket att göra i skolan.
Har kommit igång på riktigt med stickningen nu också, har äntligen förstått hur man gör "flätan".
Nästa utmaning blir att göra hälen, vilket kan gå precis hur som helst!
-
Förra helgen var jag på tjejfest hos Klara, det var riktigt skoj! Vi gick vidare till Karlssons och vid 3-tiden på natten avslutade jag, Erik, Anna och Marcus kvällen med nattbad på bryggan vid bageriet.
-
I lördes var det fest igen, då hade vi liten förfest här hemma med Calle, Elin och Malin.
Vi spelade "crazy" vilket jag och Malin vann!
Efter det stack vi ner till Farfar där vi stod i kö i säkert 1 timme (fast vi var där tidigt).
Väl inne var det riktigt skoj med massa dans.
-
-
Har en liten fundering om att försöka slänga in en bild om dagen med lite text ist för att behöva skriva ner dom 3 senaste veckorna här hela tiden, kan nog vara lite roligare för dom få läsarna som läser min blogg.
Ska göra ett tappert försök.
-
Vi hörs!
-
Påväg från tjejkvällen till Karlssons.
Klara & Emelie.
-
Yrsa, Anna, Emelie & Elin.
-
Mina blivande strumpor med mönsterstickning.
-

Och här är bullarna.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0